Lowa

Туристичне взуття з надзвичайно зручними колодками, традиційна німецька якість в поєднанні з унікальними технологіями та гарантовані комфорт і безпека навіть в найекстремальніших умовах — таким зараз знають бренд LOWA в усьому світі. Сьогодні продукція компанії продається у 80 країнах, черевики LOWA носять знамениті альпіністи і мандрівники. А почалася ця гучна історія успіху з маленької майстерні та віри у щось більше. Власне, лозунгом виробника і стала фраза «просто більше…», і це якнайкраще описує процес розвитку компанії і те, за що ми так любимо продукцію LOWA.


20-ті: все почалося зі спадку та… музики
У 2023 році компанії LOWA виповнилося 100 років. Офіційний відлік її історії почався в 1923 році, коли син простого німецького чоботаря Лоренц Вагнер відкрив свій взуттєвий магазинчик в баварському містечку Єтцендорф поблизу Мюнхену. Втім, насправді ця історія почалася ще раніше.



Батьківський будинок, де провів дитинство майбутній засновник LOWA, за сумісництвом був майстернею і взуттєвим магазинчиком. Йоганн Вагнер працював чоботарем і музикантом — в ті часи в Баварії подібна комбінація професій була звичним явищем. Поступово він залучив до музики і взуттєвої справи Лоренца та його молодших братів Ганса і Адольфа. Всі троє в результаті успадкували батьківський фах і добились певних успіхів у взуттєвій справі. Але найбільший прорив, як ви вже здогадались, стався у старшого сина.

Засновник LOWA Лоренц Вагнер


У 1922 році Лоренц Вагнер отримує в спадок батьківську майстерню і ставить мету перетворити маленьку сімейну справу у справжню компанію. Попервах він продовжує грати на весіллях та інших святах — але тільки для того, щоб заробити гроші і вкласти їх у розвиток взуттєвої справи.

І от, нарешті (повертаємось до 1923-го), він купує мінімум необхідного обладнання та відкриває власний цех і взуттєвий магазинчик. Хотілось би сказати, що далі все пішло, як по маслу, але попереду Лоренца чекали як неймовірні успіхи, так і низки невдач.

30-ті: LOWA відправляється в гори
Бізнес Лоренца Вагнера почався з маленького тісного цеху і традиційних баварських черевиків для міста. Однак сплеск популярності гірського спорту в 20-х і Альпи всього за півсотні кілометрів від Єтцендорфу внесли доленосні корективи: майстерня береться за виготовлення альпіністського і гірськолижного взуття, а історія LOWA відтепер і назавжди тісно переплітається з аутдором.

Лоренц місяцями працює над удосконаленням колодки — саме його праця заклала основу знаменитого комфортного взуття LOWA. Попит на взуття з Єтцендорфу росте, і на початку 30-х Вагнер зводить перше повноцінне заводське приміщення. В цей час в якості учня до колективу приєднується Йозеф Ледерер — тимчасово, але в подальшому він ще повернеться і буквально врятує компанію.

50-ті: порятунок від банкрутства і прощання з засновником
Після закінчення Другої світової фабрика відносно швидко оговтується і відновлює довоєнні потужності. Саме в цей час з’являється знаменита тепер на весь світ назва, складена з перших букв імені засновника — LO(renz)WA(gner). Але найскладніше тільки попереду.

На початку 50-х Вагнер невдало вкладає кошти в матеріали, і бізнес опиняється на межі банкрутства. Але за діло беруться донька Лоренца Берті, що тоді займала посаду комерційного директора, та гендиректор Йозеф Ледерер — той самий колишній учень Вагнера, який повернувся на фабрику ще до початку кризи. Цій парочці вдається домовитися з кредиторами і врятувати компанію від краху. Бонусом, пережиті пригоди зближують молодих людей, і незабаром вони одружуються.

Лоренц Вагнер видає доньку за свого талановитого учня, однак розквіт фірми, який почався в 60-х, вже не встигає застати: в 1953-му році засновник LOWA помирає, а його справа переходить наступному поколінню — Берті та Йозефу Ледерерам.

Друге покоління LOWA: Берті і Йозеф Ледерери


60-80-ті: LOWA на вершинах світу
В середині 50-х криза залишається позаду, і подружжя Ледерерів береться за реорганізацію та активний розвиток компанії. В 60-80-х справи для LOWA йдуть як ніколи добре!

Компанія прибирає баварські черевики з асортименту та повністю зосереджується на гірськолижному і альпіністському сегменті.



Бренд починає активну співпрацю з провідними альпіністами та надає їм спорядження для експедицій. LOWA буквально опиняється на вершинах світу. Спортсмени популяризують бренд, а також дають безцінний фідбек для подальшого удосконалення продукції.



На початку 60-х зручні черевики LOWA для альпінізму та гірськолижного спорту стають хітом продажів, а штат компанії розширюється майже до сотні співробітників.
Початок 70-х відзначився проривом в плані технологій. Зокрема, на ринок виходить LOWA AIR — гірськолижне взуття з повітряною подушкою, яка дозволяє підігнати внутрішній черевик чітко під анатомію користувача.



З середини 70-х LOWA починає впевнено крокувати по світу, стартують продажі за межами Німеччини: в Європі, США, Японії.
1982 рік. Чергова знакова дата: виходить модель TREKKER LOWA — перші трекінгові черевики в асортименті бренду.

90-2000-ні: новий власник, нові моделі, нова історія!
В 1989 році управління в LOWA бере на себе третє покоління — внук Лоренца Вагнера Стефан. Він продовжує розвивати сегмент трекінгового взуття та вдосконалювати лижні черевики, однак суттєвого успіху йому добитися не вдається. Компанія стикається з економічними проблемами, і сім'я Ледерер вирішує продати бізнес італійській фірмі Tecnica, яка, до слова, мала схожу історію: теж починалася з сімейної взуттєвої майстерні приблизно в ті ж роки, що й LOWA.

Забігаючи наперед, злиття компаній не тільки не зашкодило подальшому розвитку LOWA, а й вивело його на новий рівень, і, власне, допомогло зробити бренд таким, яким ми бачимо його сьогодні.

Tecnica оптимізує та реструктурує процеси в LOWA. Виробництво лижних черевиків спочатку переносять в Італію, а в 2008-му остаточно зупиняють. Завод в Єтцендорфі напроти, зберігають, розширюють і оснащують новим обладнанням. На початку 90-х тут випускається близько 350 тисяч пар взуття для трекінгу і альпінізму в рік.



В 1997 році виходить LOWA RENEGADE — модель трекінгових черевиків, якій судилось стати культовою. Її випуск не припиняється дотепер, за 25 років було продано більше 12 мільйонів пар, що зробило LOWA RENEGADE одними з найпопулярніших черевиків для трекінгу в світі!



В 2000 році LOWA б’є перший особистий рекорд: продано більше 1 мільйона пар за рік. А в 2010-му ставить новий: 2 мільйона пар за рік!
Площу і виробничі потужності заводу LOWA в Єтцендорфі, де працював ще сам Лоренц Вагнер, помножено в десятки разів. Тепер він займає 7 тисяч квадратних метрів, а станом на 2019 рік в штат входить більше 2000 людей. Паралельно відкриваються заводи LOWA в Словаччині, Боснії, Хорватії та Італії.

LOWA на карті світу: де сьогодні продається продукція бренду


LOWA сьогодні: три кити незмінного успіху
У 21-му столітті LOWA остаточно завоювала звання виробника зі світовою репутацією і продовжує підтверджувати цей статус. Робота компанії сьогодні базується на трьох принципах:

1. Високоякісні матеріали та унікальні технології
З моменту заснування і до сьогодні компанія категорична щодо якості і використовує для своєї продукції лише найкраще. Верх шиють переважно з натуральної шкіри, комбінуючи її з надміцною та практичною синтетикою. Зимові і демісезонні моделі доповнюють вітро-, вологозахисною і/або утеплюючою підкладкою з матеріалів Gore-Tex і/або Primaloft.



Унікальна колодка та ряд технологічних рішень допомогли зробити взуття LOWA надзвичайно комфортним, довговічним та безпечним. До технологій LOWA ми ще повернемось та розкажемо про них детальніше.

2. Тестування і вдосконалення продукції
Продукція проходить ретельну перевірку у власній лабораторії. Взуття тестують на 38-ми приборах, щоб впевнитись, що заявлені характеристики відповідають дійсності. Перевіряють все до найменших деталей. Окрему увагу приділяють навіть міцності шнурків.

Тестування продукції в лабораторії LOWA


Починаючи з 60-х років виробник не припиняє активну співпрацю з професійними альпіністами і мандрівниками. Амбасадори бренду особисто тестують продукцію LOWA, а їх відгуки, поради та побажання лягають в основу створення нових моделей та модернізації старих. Крім того, спеціалісти компанії слідкують за відгуками простих користувачів і також враховують їх у своїй роботі.

3. Довговічність та екологічна відповідальність
LOWA підтримує екологічний підхід до виробництва. Високоякісна продукція бренду сама по собі позитивно впливає на захист навколишнього середовища, адже кожна пара взуття служить довго і не відправиться на смітник після одного-двох сезонів носки.

Щоб максимально збільшити термін служби продукції, LOWA пропонує клієнтам послугу ремонту і заміни деталей*. Таким чином на улюбленій, але досить зношеній парі можна замінити каблук або підошву повністю, манжету, крючки чи інші деталі, і носити її далі. *Сервіс поки що доступний не в усіх країнах.




Крім того, компанія мінімізує шкідливі речовини на виробництві. Так, нещодавно LOWA випустила екологічно безпечну лінійку засобів для догляду за взуттям на основі натуральних інгредієнтів. До речі, ретельний догляд в компанії теж вважають ознакою екосвідомості, адже це збільшує термін служби виробу, і в результаті економить не тільки ваші кошти, а й ресурси планети. Тож радимо ознайомитись з офіційними рекомендаціями по догляду за взуттям LOWA.



Асортимент продукції LOWA
Сьогодні LOWA пропонує споживачам по всьому світу широку лінійку взуття для активного відпочинку, а також аксесуари (устілки, шнурки, шкарпетки) та засоби для догляду за взуттям.



Для дорослих LOWA випускає:
– Альпіністські черевики, включаючи моделі для via ferrata та льодолазіння.
– Трекінгові черевики і трекінгові кросівки для коротких та тривалих походів.
– «Черевики-всюдиходи» — універсальне взуття, яке підійде для легких походів, скандинавської ходьби, прогулянок з собакою, екскурсій, спідхайкінгу тощо.
– Кросівки для трейлранінгу — відносно нова колекція, куди увійшли Fortux, Amplux та інші моделі.
– Повсякденне комфортне взуття для міста: черевики, кросівки, сандалі.
– Тактичне взуття для воєнних та спецслужб.

Лінійка взуття для дітей включає універсальні повсякденні кросівки та черевики. Також LOWA розробила колекцію зимового взуття для дітей та дорослих.

Зверніть увагу!Щоб зрозуміти, що вам вам потрібно для гір, — кросівки чи черевики та з яких матеріалів, — радимо прочитати нашу статтю про вибір трекінгового взуття. Також дуже важливо підібрати правильний розмір — для цього ознайомтесь з офіційними рекомендаціями виробника.

Технології: що робить взуття LOWA унікальним
Користувачі часто називають черевики LOWA одними з найзручніших в світі. Крім того, вони зазначають, що взуття цього бренду не тільки комфортне, а й безпечне та надійне: стійке, дає достатнє зчеплення на різних поверхнях, добре тримає ногу, і в той же час не передавлює тканини, не натирає тощо. Такі позитивні відгуки — результат багаторічної праці, постійного вдосконалення продукції та впровадження нових технологій.

Як створюють взірцеве взуття: відеоекскурсія на фабрику LOWA

Коли мова йде про LOWA, в першу чергу завжди згадують надзвичайно вдалу колодку (внутрішню форму черевика). Це, по суті, «серце» взуття, від якого напряму залежить ергономіка, і над його покращенням в LOWA трудились з моменту започаткування фірми. Як ми вже й казали, основи унікальної колодки заклав ще Лоренц Вагнер, і за сто років майстри LOWA довели цю частину практично до ідеалу.

– Колодка для взуття LOWA розроблена таким чином, щоб тримати ідеальний баланс між підтримкою стопи, хорошою посадкою і вільним простором всередині черевика. Тобто, взуття сидить на вас, наче влите, і водночас немає зайвих точок тиску, пальці вільно рухаються, але й надлишку "повітря” теж немає.
– Для того, щоб взуття LOWA підходило абсолютно всім, було розроблено три окремих колодки: вузьку (для людей з худою стопою), стандартну/середню та широку (для людей з повною стопою, плоскостопістю, вальгусною деформацією та іншими особливостями). Окремо в LOWA почаклували над колодкою для жінок, врахувавши всі особливості анатомії жіночої стопи.



Звичайно ж, в LOWA працюють не тільки над колодками, а вдосконалюють кожен елемент взуття:

– Double Injection — технологія з’єднання верху та підошви. Верхню частину натягують на металеву колодку, опускають в форму для підошви, куди під високим тиском шар за шаром впорскують рідку суміш із пінополіуретану. В результаті верх та низ черевика буквально зливаються. Єдиний суттєвий мінус технології — підошву, зроблену по технології Double Injection, неможливо в майбутньому замінити. Плюсів — явно більше: відірвати верх від підошви практично неможливо, взуття з Double Injection дуже легке, має оптимальну жорсткість та чудові амортизаційні властивості.
– Rubber Sole — резинова підошва, розроблена LOWA, оптимально підібраний склад забезпечує надійне зчеплення з поверхнею.
– Monowrap (Support Frame) — спеціальна опорна рама в міжпідошві, відповідає за підтримку стопи та амортизацію, запобігає травмам ніг.
– Padded Edging — кромка задника, більш гнучка та м’якіша за стандартну.
– Flexit — верх з підвищеними показниками гнучкості, для більш приємної та комфортної ходьби.
– I-Lock (2 Zone Lacing) — двозонна система шнурівки, за допомогою якої верх та низ черевика можна шнурувати окремо, регулюючи таким чином щільність прилягання взуття у різних зонах.
– C4-Tongue — язичок, набитий асиметрично для рівномірного розподілу тиску на ноги.
– X-Lacing — деталь, яка фіксує язичок рівно посередині та не дає йому соватися вверх-вниз або вліво-вправо.



"Просто більше…” — впевнені, тепер ви остаточно зрозуміли сенс лозунгу LOWA. Купуючи взуття цього бренду, ви дійсно отримуєте більше: більше впевненості, безпеки, комфорту, а значить, і більше бажання та можливостей подорожувати! Куди б ви не відправились, — підкорювати українські Мармароси, дикі куточки високогір'я Сакартвело чи прекрасні Татри, — взуття LOWA стане вірним супутником на кожному пройденому кілометрі! Залишилось знайти ідеальну модель — тож чекаємо вас найближчим часом в магазині.

Детальніше на сайті виробника: www.lowa.com