Head
«HEAD - з нами мрія людини про політ стає реальністю...»
З усіх історій виникнення гірськолижних брендів, історія Head, здається самою дивною. Почалася вона майже 70 років тому в Тімоніум (США). У далекому 1947-му році одна невдала спроба Говарда Хеда покататися на гірських лижах спровокувала цілу революцію в гірськолижній індустрії.
Говард Хед мав стати письменником, але в результаті став інженером. Говард народився у Філадельфії в 1914-му році в сім'ї дантиста. Він мріяв стати сценаристом і вступив до Гарварду на літературний факультет. Але на другому курсі його переваги змінилися в бік технічної освіти. Після успішного закінчення університету з дипломом інженера Хед все ж намагався писати, попрацювавши сценаристом, копірайтером і репортером протягом трьох років, але звідусіль був звільнений, так і не зумівши заробити пристойних грошей. Тоді він вирішив пройти тест на придатність. Яке ж було розчарування і приниження Говарда, коли він одержав нижчий бал в гуманітарному напрямку, але за те його здатність мислити тривимірно і неординарно, творчий потенціал та аналітичні здібності давали йому всі шанси на успішну роботу інженером. У 1939 -му році він влаштувався на роботу в Glenn L. Martin Company (будівництво літаків) і згодом дослужився до посади інженера.
Хед працював у Glenn L. Martin протягом всієї війни, тоді ж придбав репутацію великого любителя покеру. У 1946 році прагнення Говарда до відкриття чогось нового привели його до першого знайомства з гірськими лижами. Це було під час пікніка з друзями на курорті Стоуве, штат Вермонт. Ця подія стала поворотним моментом у його житті. Анітрохи не соромлячись від того, що він буквально перекидався по схилу, Говард був рішуче налаштований на досягнення кращого результату. Як і багато новачків , які не зуміли впоратися з впертими лижами, Хед лаяв їх конструкцію, звинувачуючи в своїх помилках саме інвентар. Але на відміну від переважної більшості лижників, Говард Хед був інженером авіабудівної компанії і, володіючи технічними знаннями, зміг переконати друзів у своїй правоті. Лижі в ті часи були довгими, важкими і незграбними. Зроблені з дерева - вони не бажали згинатися , були нестабільними на схилі.
«Якщо деревина така хороша, чому ж з неї більше не роблять літаки?» - міркував він.
Замість того щоб просто продовжити вчитися кататися на традиційних у той час дерев'яних лижах, Хед заявив, що він міг би зробити їх кращими, легшими, більш ефективними з використанням металевих пластин і технологій авіабудування. Хед купив стрічкову пилку за 250 $ і почав конструювати лижі в свій вільний час. Говард вирішив використовувати «сендвіч» конструкцію, яка застосовується в авіаційній промисловості. Під час Другої Світової Війни хіміки створили еластичний, водонепроникний клей для зв'язування алюмінію і фанери. До Хеда, конструктора різних лижних фабрик, подумували використовувати метал в конструкції лиж, а хтось навіть намагався, але лише Говард зміг втілити ідею в життя.
У 1947 р. Хед почав розробку «honeycomb» проекту лиж - сердечник містився між двох пластин з ламінатом. Говард Хед був настільки впевнений в тому, що його майбутнє пов'язане з розробкою нової концепції лиж, що в січні 1948-го року подав у відставку, щоб присвятити весь свій час розробці нових композитних лиж. З 6000 $ виграних в покер, Хед заснував компанію Head Ski Company в Тімоніум (штат Меріленд, США) . Працюючи день і ніч, Говард намагався вдосконалити свій прототип і створити ідеальні легкі та міцні лижі. Після року зусиль він, нарешті, випустив перші шість пар композитних лиж, які він взяв з собою в Стоуве і переконав місцевих лижних інструкторів перевірити їх у справі.
«Можеш прикрутити свої лижі до стіни в туалеті, коли мужики будуть голитися, вони зможуть дивитися в них як в дзеркало. Більше вони ні на що не годяться!» - інструктор Стів Нолтон про лижі HEAD з алюмінію і сосни.
Всі його прототипи були розбиті протягом першої години на схилах Зеленої гори. Тим не менш, один з професійних лижників Ніл Робінсон зацікавився запропонованими лижами і закликав Говарда Хеда продовжувати розробки, обіцяючи і далі тестувати їх. Протягом цього сезону Робінсон повернув Хеду цілий ряд зламаних лиж, перш ніж зупинився на одній з моделей. Лижі були міцніші дерев'яних і вдвічі легші. Ще три роки Хед займався їх доопрацюванням, лижі мали два головні недоліки - алюміній швидко охолоджувався, а налипаючий сніг на краях лижі сильно знижував швидкість. Для усунення обмерзання і поліпшення ковзання Хед вирішив покрити нижню частину лижі спеціальним пластиком, який в підсумку також застосував для обхвату лижі зверху і з боків, а для забезпечення додаткової міцності Говард зробив сердечник з фанери. Нарешті, Хед вирішує використовувати в своїх лижах довгі і гострі сталеві смужки в якості вирішення проблеми з тупими краями. Говард розробив близько 40 різних конструкцій до 1950-року, перш ніж, інструктор з гірських лиж Кліф Тейлор схвалив модель. Це були алюмінієві лижі з фанерним сердечником для міцності, пластиковою ходовою поверхнею для легкого ковзання, і кантами з вуглецевої сталі, які врізалися в сніг на поворотах і дозволяли швидко маневрувати. Так з'явилися перші серійні гірські лижі HEAD «Standart», які з'явилися в продажу за ціною 85 $ за пару, в той час як найдорожчі класичні дерев'яні коштували близько 25 $. У кінцевому рахунку, вага нових композитних лиж HEAD стала близькою до дерев'яних, але вони були міцніші, більш гнучкими і кращими в поворотах. Крок за кроком Говард Хед йшов до перемоги. Перші 300 пар своїх гірських лиж, зроблених вручну, він особисто продавав зацікавленим любителям прямо на схилі. Говард спеціально просив місцевих інструкторів і спортсменів кататися на його лижах в людних місцях.
«Якби я знав, що мені буде потрібно чотири роки і більше сорока прототипів, я б кинув цю справу, не починаючи. Але, на щастя, ми з «колегами» кожен раз думали, що наступний варіант буде вдалим».
У 1950-му році, після того, як всі борги були нарешті віддані, Говард Хед створив корпорацію Head Ski Company, Inc. Йому потрібно було зібрати достатньо грошей для того, щоб залишитися на плаву, і він був змушений продати 40 % акцій за 60 000 $. Нові гірські лижі HEAD ще не встигли завоювати ринок, і треба було ще кілька років, перш ніж гірські лижі чорного кольору «HEAD Standart» стала символом дорогою лижної продукції. Патент на композитні дерево-металеві лижі з пластиковою оболонкою був отриманий в 1954 році, таким чином, Говард на кілька років випередив своїх конкурентів, які продовжували вважати його занадто самовпевненим, а те, чого він хоче добитися, - неможливим.
До 1955 року HEAD стала провідним брендом з продажу лижної продукції в Сполучених Штатах і Європі. Переконати лижників світового класу використовувати нові лижі спочатку було складно, але, в кінцевому результаті, значне число Олімпійських перемог на лижах HEAD в 1960-му році вирішило долю класичних дерев'яних лиж остаточно. У 1960-х HEAD, як і багато інших компаній, намагався диверсифікувати свій бізнес, додавши до основного напряму виробництва гірських лиж ще один підрозділ, що спеціалізується на спортивному одязі .
Крім того, Говард Хед серйозно зацікавився тенісним спортом. Він почав розробки ракеток для великого тенісу, тим більше що, як і у випадку з лижами, тенісні ракетки були побудовані з дерева і не бачили серйозних змін дизайну протягом 100 років. У 1968 році запрацював підрозділ, повністю присвячений тенісу. Вже через рік на Відкритому Чемпіонаті США була представлена перша тенісна ракетка з металу. 1964-й рік для HEAD позначився піком популярності після перемог в зимових Олімпійських іграх Біллі Кіда і Джиммі Х'югу.
У 1968 році лижі HEAD були на ногах трійки призерів на змаганнях заснованих за рік до цього Кубка світу. А кількість американців, що вважають за краще маневрені гірські лижі Head Standard, перевищила 4 мільйони осіб. У 1969-му році компанія представила гірські лижі зі скловолокна і металу. У тому ж 1969-му році Говард Хед був змушений продати свою компанію авіабудівному підприємству AMF за 16 млн. доларів, отримавши особисто 4,5 млн. На той момент в компанії працювало 500 службовців, а продажі перевищували 300 000 пар на рік.
Вийшовши на пенсію, засновник HEAD серйозно захопився тенісної грою, звичайно він грав тільки металевої ракеткою. Говард придбав невелике виробництво тенісних м'ячів, а також продовжив розробки нових ракеток для великого тенісу в компанії з назвою Prince Manufacturing Co, придбавши контрольний пакет акцій. Незабаром світу було запропоновано нові ракетки HEAD з алюмінієвого сплаву, які, незважаючи на збільшений розмір, були на порядок легше класичних дерев'яних. Незабаром на піку розвитку Prince, Хед продає і цю компанію. Говард переїжджає у Вейл, штат Колорадо.
Справа в тому, що постійне прагнення до досконалості відбилося і на його особистому житті. Після трьох розлучень, Говард Хед нарешті знайшов ту, яку шукав. Це була уродженка Вейла Марта Фріцла. З нею Говард міг просто жити без вічного прагнення винайти щось нове. Говард Хед - засновник великої імперії Head Ski Company помер у 1991-му році у віці 76 років від ускладнень після операції на серце.
Говард Хед зробив революцію у двох видах спорту. Він зробив це завдяки інтуїтивному підходу, який нерідко зустрічається в бізнесі. Хед використав свій дар передбачення для того, щоб зробити справжню революцію в двох промисловостях, але спочатку ним керувало не прагнення змінити промисловість, а бажання вдосконалити власні здібності. Він не був корифеєм ні в одному, ні іншому видах спорту - лижах або тенісі - і створив ці дві екстраординарні інноваційні ідеї виключно для того, щоб домагатися великих успіхів у спорті. Говард був абсолютно некомпетентний в обох видах спорту, і ця некомпетентність відбилася на винайденому ним спортивному спорядженні. Хед вважав, що якщо він відчуває проблеми, то і у інших повинні бути ті ж проблеми, і взявся за їх рішення.
Під управлінням AMF, HEAD Sport зробив велике придбання. У 1970-х до групи компаній вступила Tyrolia , австрійський виробник лижних кріплень і палиць. Під егідою HEAD тенісний напрямок продовжував розвиватися і диверсифікуватися . У 1987-му році компанія представила перше взуття для тенісу. Через не один десяток років компанія HEAD International GmbH переїхала до Європи і, в черговий раз змінивши власника, тепер входить до транснаціональної корпорацію HTM, що спеціалізується на спортивному спорядженні. Але, не дивлячись на всі бізнес зміни, конструкторське бюро компанії рік від року пропонує в гірськолижній індустрії всілякі інновації від авіа і вертольотобудування.
Кілька років тому HEAD впровадила у виробництво лиж систему, яка здатна контролювати стійкість на великій швидкості. Ця унікальна технологія на основі п'єзоволокон отримала назву HEAD Intelligence - розумна технологія. На флагманських лижах колекції встановлюється мікрочіп, який постійно контролює жорсткість лижі на скручування і здатний всього за 7 мілісекунд вносити коректування в жорсткість залежно від того, яке зчеплення лижі зі схилом. У сезоні 2012-2013 рр. HEAD представили нову лінійку лиж HEAD Era 3.0, реалізувавши в концепції цілий ряд сміливих інновацій. Чим же вирішили здивувати інженери, шейпери і маркетологи Head?
Ну, наприклад Allride Rocker. Картина досить знайома: невеликий рокер у носку лижі, радикально зменшується під навантаженням. Рокер «на вимогу» - геометрія для гірських лиж в цілому не нова, але, тим не менш, працює справно. Progressive Radius - для кращої ініціації входу в поворот і компенсації негативного впливу рокера на жорсткому покритті, бічний виріз в носку має більш радикальну форму, ніж по всій довжині лижі. У поєднанні з рокером, рішення не стандартне. Intellirise Rebound - у лижі з рокером є як прихильники, так і противники, які вічно нарікають на «вібруючі носки». Щоб задовільнити другу категорію лижників Head використовували свій фірмовий, відмінно зарекомендований себе трюк з п'єзоволокнами, розмістивши їх в область рокера і задавивши вібрації на «корені». Власне от і формула Era 3.0.
Віднедавна в гірських лижах HEAD також з'явилася новітня система рекуперації кінетичної енергії KERS, подібна до тієї, що використовується в болідах «Формули-1». KERS накопичує енергію, а потім одномоментно її віддає, тим самим прискорюючи об'єкт. Рекуперація, подібна KERS, широко застосовується не тільки в «Формулі-1», а й у багатьох гібридних автомобілях та інших засобах пересування, що працюють на електриці (наприклад, у відомих всім тролейбусах).
У 2013-му році на чемпіонаті світу в Шладмінгу команда HEAD здобуває переконливу перемогу, отримавши половину всіх розіграних золотих медалей - 5 з 10. Всього ж з чемпіонату команда HEAD «вивезла» 10 медалей з 30 можливих. Що можна чекати від компанії з такою цікавою історією в майбутньому можна тільки здогадуватися. Можна бути впевненими лише в тому, що конструктора, інженери, дизайнери і вся команда HEAD в цілому ще не раз здивують лижний світ.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 067 444 00 88
 067 444 00 88 099 389 00 88
 099 389 00 88 093 039 00 88
 093 039 00 88 067 444 00 88
 067 444 00 88