Унікальні гірськолижні підйомники світу
В останні десятиліття гірськолижні підйомники ставали все комфортнішими, швидшими та могли вміщати все більше і більше людей. Найперший в світі гірськолижний підйомник був запрацював у далекому 1908 році в німецькому Шварцвальді.
Лижник повинен був спеціальними щипцями триматися за трос, при цьому їхав він не на лижах, а на спеціальних санях. У звичному нам вигляді гірськолижний підйомник з'явився лише в 1934 році.
За більш ніж 100 років технологічна сторона цього транспортного засобу значно покращилася. Такі компанії, як Doppelmayr, будують підйомники, здатні перевозити велику вагу, піднімаються дуже високо над землею і не потребують стільки опор, як раніше.
Titlis Rotair, Енгельберг - Швейцарія
Перша світі канатка що обертається. Кабіна здійснює повний оберт за 5 хвилин, під час підйому від середньої станції до вершини гори (3020 м). Нові кабіни були змонтовані взимку 2014-15.
Лижник повинен був спеціальними щипцями триматися за трос, при цьому їхав він не на лижах, а на спеціальних санях. У звичному нам вигляді гірськолижний підйомник з'явився лише в 1934 році.
За більш ніж 100 років технологічна сторона цього транспортного засобу значно покращилася. Такі компанії, як Doppelmayr, будують підйомники, здатні перевозити велику вагу, піднімаються дуже високо над землею і не потребують стільки опор, як раніше.
Titlis Rotair, Енгельберг - Швейцарія
Перша світі канатка що обертається. Кабіна здійснює повний оберт за 5 хвилин, під час підйому від середньої станції до вершини гори (3020 м). Нові кабіни були змонтовані взимку 2014-15.
Stuckli Rondo, ще один підйомник що обертається, побудований компанією Doppelmayr.
Двоповерховий підйомник Vanoise Express
Більше десяти років тому два найбільших в світі гірськолижних курортів - Ле-Арк і Ла-Плань у Франції - були з'єднані між собою Вануаз-Експресом (Vanoise Express). Кожне двоповерхова купе здатне витримати 200 пасажирів, переміщаючись майже на 1000 вертикальних футів над дном долини.
Приватний фунікулер TschuggenExpress
Один з найкрутіших гірськолижних підйомників у світі - це приватний фунікулер. Такий підйомник з'єднує чудовий Tschuggen Grand Hotel в Ароза (Швейцарія) з місцевими гірськолижними схилами, розташованими приблизно за півмилі від готелю. Гості готелю користуються електронним ключем, який викликає двухкабінний міні-потяг на нижню або верхню станції. Дах кожної кабіни відкривається, як спортивний автомобіль.Взимку 2014 року Tschuggen Grand відкрила ще один підйомник, який з'єднав схили курорту з курортами його сусіда - Ленцерхайді, створивши величезний лижний регіон в 225 км.
Крісельний підйомник Porsche
Високошвидкісні комфортні крісельні підйомники з підігрівом шкіряними сидіннями стали звичайною справою в Альпах. У 2012 році провідний швейцарський курорт Лаакс вирішив виділитися з "натовпу" і замовив в знаменитого автомобільного концерну Porsche дизайн канатної дороги.
Результатом став підйомник, який не тільки виглядає дуже круто, але і має «крісло для гарного самопочуття». Його можна встановити в «Панорамний режим», нахиливши на 45 градусів в сторону і отримавши чудовий огляд. Підйомник також супер-екологічний - сидіння обігріваються сонячною енергією.
Відкритий підйомник Dachstein Cable Car
У 2013 році з'явилися кілька відкритих вагонів в Австрії і Швейцарії, включаючи вражаючий новий підйомник на льодовику Дахштайн в Австрії, який пропонує цілорічне катання. На верхній і нижній станціях були побудовані спеціальні платформи для доступу тих, хто хоче кататися на відкритому повітрі, на даху.
Підйомник - Сауна Sauna Lift
Ви коли-небудь їздили на гору в переповненій кабіні підйомника з думкою: «Тут як в сауні!» На фінському курорті Юлляс в Лапландії розумні фіни перетворили кабіну підйомника в справжню сауну з дерев'яною обшивкою. Тут можна попаритися на висоті 718 м над рівнем моря, кабіна вміщує до 3 чоловік.
Люксові кабіни - Yabuli, China
У 2009 найбільший китайський гірськолижний курорт Yabuli запустив підйомник з VIP-кабінами, з обробкою полірованим деревом, з шкіряними сидіннями, міні-баром, підсвічуванням і стереосистемою BOSE.
Кабіна BMW - Hochzillertal, Austria
Гірськолижна зона Хохціллерталь в австрійському Тіролі перетворила одну з кабін підйомника в інтер'єр лімузина BMW 7-ї серії. В кабіні - коричневі шкіряні сидіння мають функції масажу і обігріву, мультимедійна система та, мабуть, найголовніше - тримач для шампанського. Проїзд в каюті BMW становить 25 євро на людину для гостей, які проживають в афілійованих готелях, або 75 євро для всіх інших. У цю суму включено скі-пас і обід.
Підйомники зі скляною підлогою - Kitzbühel, Whistler, and Taipei
Підйомники в Кітцбюелі, Вістлері і Тайбеї мають кабіни зі скляною підлогою, які чергуються зі звичайними, непрозорими. На найвищій точці Кітцбюеля кабіна підйомника 3-S-Bahn досягає висоти 400 м вище дна долини. У Вістлері ця висота більше на 436 м. Але нікого не лякає висота! У 2010 році, коли на підйомнику Maokong Gondola в Taipei (Гонконг) з'явилися 30 кабін зі склопакетами в підлозі, кількість пасажирів подвоїлася! Цей фунікулер Maokong з'єднує південне передмістя Muzha Тайбея і гірську область Maokong.
У середині грудня 2018 року відкрилась залізниця-фунікулер з градієнтом 110% що перевозить пасажирів від швейцарського міста Швіц в центрі країни до гірськолижного курорту Stoos вище Люцернського озера.
Фунікулер долає перепад висот 743 метра за чотири хвилини, зі швидкістю до 10 метрів в секунду. Довжина дороги 1720 м.
Бочкоподібні вагони мають регульовані підлоги, тому пасажири можуть стояти вертикально, поки піднімаються на плато на висоту 1300 метрів.
Фунікулер долає перепад висот 743 метра за чотири хвилини, зі швидкістю до 10 метрів в секунду. Довжина дороги 1720 м.
Бочкоподібні вагони мають регульовані підлоги, тому пасажири можуть стояти вертикально, поки піднімаються на плато на висоту 1300 метрів.
Реалізація проекту зайняла 14 років, його вартість склала 53 млн. Швейцарських франків.
Фунікулер замінив старе залізничне сполучення, що діє з 1933 року, тепер перевершене можливостями сучасних технологій.
Запуск проекту побив попередній світовий рекорд найкрутішого фунікулера, який раніше утримував The Gelmerbahn в Берні, також в Швейцарії. У нього був градієнт 106%.